אפונת גינה>
אפונת גינה>

אפונת הגינה שייכת בהגדרה הבוטנית למשפחת הקטניות. היא מכילה מגוון רחב של רכיבים
תזונתיים: חלבון לבניית התאים בגוף ויטמינים ובעיקר ויטמין A החשוב לתפקוד הראייה וויטמין K
בעל תפקיד עיקרי בתהליך קרישת הדם. האפונה עשירה בסיבים תזונתיים המסייעים לתפקוד
מערכת העיכול. מאחר שהערך הקלורי של אפונת הגינה נמוך ביחס לקבוצת הקטניות, מקובל
לשייך אותה תזונתית לקבוצת הירקות.

חשוב שבישול אפונה יהיה במינימום זמן. על מנת שהטעם והערך התזונתי ישמרו טוב יותר,
יש להפסיק את הבישול מיד כשהאפונה מתרככת ולפני שהצבע ירוק עז דוהה.

מקובל להגיש אפונה עם אורז. לא הרבה יודעים, אך מלבד השילוב המנצח בטעם זהו גם שילוב
מנצח תזונתית. האפונה שייכת למשפחת הקטניות והאורז למשפחת הדגנים. מחלבון האפונה יחד
עם חלבון האורז מתקבל חלבון איכותי יותר, בבחינת 3=1+1.

אפונת הגינה שייכת בהגדרה הבוטנית למשפחת הקטניות. היא מכילה מגוון רחב של רכיבים תזונתיים: חלבון לבניית התאים בגוף ויטמינים ובעיקר ויטמין A החשוב לתפקוד הראייה וויטמין K בעל תפקיד עיקרי בתהליך קרישת הדם. האפונה עשירה בסיבים תזונתיים המסייעים לתפקוד מערכת העיכול. מאחר שהערך הקלורי של אפונת הגינה נמוך ביחס לקבוצת הקטניות, מקובל לשייך אותה תזונתית לקבוצת הירקות.

חשוב שבישול אפונה יהיה במינימום זמן. על מנת שהטעם והערך התזונתי ישמרו טוב יותר, יש להפסיק את הבישול מיד כשהאפונה מתרככת ולפני שהצבע ירוק עז דוהה.

מקובל להגיש אפונה עם אורז. לא הרבה יודעים, אך מלבד השילוב המנצח בטעם זהו גם שילוב מנצח תזונתית. האפונה שייכת למשפחת הקטניות והאורז למשפחת הדגנים. מחלבון האפונה יחד עם חלבון האורז מתקבל חלבון איכותי יותר, בבחינת 3=1+1.