גרגירי חומוס  >
גרגירי חומוס  >

החומוס או בשמו המדעי "חמצה תרבותית" שייך למשפחת הקטניות ולכן עשיר ברכיבים תזונתיים
איכותיים. גרגרי החומוס עתירים בחלבון, סיבים תזונתיים, במינרלים ברזל, אבץ ומגנזיום ויטמינים
מקבוצת B. גרגרי החומוס דלים בשומן ומשתלבים היטב בתזונה מאוזנת. את גרגרי החומוס ניתן לאכול
כפי שהם וגם להוסיפם לתבשילים ומרקים ובכך להעלות את ערכה התזונתי של המנה.

כדאי לדעת ששילוב קטניות וחלבונים בתפריט מעלה את ערכו של החלבון. החלבונים מורכבים
מחומצות אמינו, כמו אותיות היוצרות מילים. אחת מחומצות האמינו החיוניות היא ליזין המצויה בכמות
מרשימה בקטניות, לעומתה חומצת אמינו אחרת מתיונין, היא בכמות קטנה. בדגנים (חיטה, אורז)
היחס בין שתי חומצות אמינו אלה הפוך, מעט ליזין והרבה מתיונין.

כיוון שכך כדאי לשלב בתפריט היומי קטניות ודגנים על מנת לזכות בחלבון איכותי – התוספת
המקובלת של גרגירי החומוס לקוסקוס לדוגמא היא אפשרות טעימה ומזינה. יחד עם זאת, אין חובה
לאכול קטניות ודגנים באותה מנה ואפילו לא באותה ארוחה אלא בתפריט היומי.

החומוס שייך למשפחת הקטניות. המאפיין הבוטני של הקטניות הוא תרמיל המכיל זרע. הזרעים בעלי
איכות תזונתית ולכן תורמים לבריאות הגוף.
ארגוני בריאות בעולם מנחים ומעודדים צריכה של קטניות כחלק מתפריט מאוזן ומגוון, הודות לעושר
של רכיבים תזונתיים כמו: חלבון, סיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים. לכן הקטניות משויכות למספר
קבוצות מזון: חלבונים, פחמימות ויש המשייכים אותם גם לקבוצת הירקות.

החומוס או בשמו המדעי "חמצה תרבותית" שייך למשפחת הקטניות ולכן עשיר ברכיבים תזונתיים איכותיים. גרגרי החומוס עתירים בחלבון, סיבים תזונתיים, במינרלים ברזל, אבץ ומגנזיום ויטמינים מקבוצת B. גרגרי החומוס דלים בשומן ומשתלבים היטב בתזונה מאוזנת. את גרגרי החומוס ניתן לאכול כפי שהם וגם להוסיפם לתבשילים ומרקים ובכך להעלות את ערכה התזונתי של המנה.

כדאי לדעת ששילוב קטניות וחלבונים בתפריט מעלה את ערכו של החלבון. החלבונים מורכבים מחומצות אמינו, כמו אותיות היוצרות מילים. אחת מחומצות האמינו החיוניות היא ליזין המצויה בכמות מרשימה בקטניות, לעומתה חומצת אמינו אחרת מתיונין, היא בכמות קטנה. בדגנים (חיטה, אורז) היחס בין שתי חומצות אמינו אלה הפוך, מעט ליזין והרבה מתיונין.

כיוון שכך כדאי לשלב בתפריט היומי קטניות ודגנים על מנת לזכות בחלבון איכותי – התוספת המקובלת של גרגירי החומוס לקוסקוס לדוגמא היא אפשרות טעימה ומזינה. יחד עם זאת, אין חובה לאכול קטניות ודגנים באותה מנה ואפילו לא באותה ארוחה אלא בתפריט היומי.

החומוס שייך למשפחת הקטניות. המאפיין הבוטני של הקטניות הוא תרמיל המכיל זרע. הזרעים בעלי איכות תזונתית ולכן תורמים לבריאות הגוף.
ארגוני בריאות בעולם מנחים ומעודדים צריכה של קטניות כחלק מתפריט מאוזן ומגוון, הודות לעושר של רכיבים תזונתיים כמו: חלבון, סיבים תזונתיים ויטמינים ומינרלים. לכן הקטניות משויכות למספר קבוצות מזון: חלבונים, פחמימות ויש המשייכים אותם גם לקבוצת הירקות.