פול>
פול>

הפול נזכר כבר בתקופת המקרא כמזון חשוב. מוצא הפול הוא באסיה אך כיום הוא נפוץ
מאוד גם במדינות אירופה. מקובל להכין מהפול נזיד, כתוספת לסלטי החומוס וכבסיס
לתבשילים רבים. המצרים נוהגים להכין מהפול את כדורי הפלאפל.

הפול המצרי שייך למשפחת הקטניות ולכן עשיר ברכיבים תזונתיים איכותיים.
הוא עתיר בחלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים כמו חומצה פולית וויטמין B1
ומינרלים כמו ברזל ואבץ.

על אף האיכות התזונתית שלו, לאנשים הלוקים ממחסור מלא או חלקי
של האנזים G6PD, יש להימנע מאכילת פול.

מחקרים מצביעים על הקטניות וביניהם הפול, כמזון המסייע לצמצום
מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, השמנה, סוכרת וסוגי סרטן מסוימים.

הפול נזכר כבר בתקופת המקרא כמזון חשוב. מוצא הפול הוא באסיה אך כיום הוא נפוץ מאוד גם במדינות אירופה. מקובל להכין מהפול נזיד, כתוספת לסלטי החומוס וכבסיס לתבשילים רבים. המצרים נוהגים להכין מהפול את כדורי הפלאפל.

הפול המצרי שייך למשפחת הקטניות ולכן עשיר ברכיבים תזונתיים איכותיים. הוא עתיר בחלבון, סיבים תזונתיים, ויטמינים כמו חומצה פולית וויטמין B1 ומינרלים כמו ברזל ואבץ.

על אף האיכות התזונתית שלו, לאנשים הלוקים ממחסור מלא או חלקי של האנזים G6PD, יש להימנע מאכילת פול.

מחקרים מצביעים על הקטניות וביניהם הפול, כמזון המסייע לצמצום מחלות לב וכלי דם, יתר לחץ דם, השמנה, סוכרת וסוגי סרטן מסוימים.