עגבניות מעובדות  >
עגבניות מעובדות  >

מבחינה בוטנית העגבנייה מוגדרת כפרי אך מאחר שהתכונות התזונתיות שלה דומות לקבוצת הירקות,
כמו גם השימושים הקולינריים שלה במטבח, נוהגים לשייכה לקבוצת הירקות. 

העגבנייה מעשירה את התפריט בטעם וברכיבים תזונתיים. את העגבנייה מומלץ לשלב
בתפריט היומי במגוון אופנים: טרייה כמו שהיא או כחלק מסלט, ברטבים, וכמובן מבושלת
במאכלים פשוטים כמורכבים. 

העגבנייה מכילה שפע של רכיבים תזונתיים:

מקור לויטמינים – ובמיוחד לויטמין C בעל תפקיד בהגנה החיסונית של הגוף וחיוני לרקמת החיבור
(רקמה התומכת בכלי הדם, צינור העיכול, העור ועוד), ויטמין A החשוב לראייה תקינה במיוחד בלילה,
קשור להתמיינות התאים ולמערכת הרבייה, וויטמין K המעורב בתהליכים של קרישת הדם ובתמיכה
בעצמות השלד.

מקור למינרלים – כמו אשלגן, ההכרחי לפעילות מערכת השרירים ולהעברת מידע עצבי בגוף.

סיבים תזונתיים – המצויים בקליפת העגבנייה ומסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול.

מבחינה בוטנית העגבנייה מוגדרת כפרי אך מאחר שהתכונות התזונתיות שלה דומות לקבוצת הירקות, כמו גם השימושים הקולינריים שלה במטבח, נוהגים לשייכה לקבוצת הירקות.

העגבנייה מעשירה את התפריט בטעם וברכיבים תזונתיים. את העגבנייה מומלץ לשלב בתפריט היומי במגוון אופנים: טרייה כמו שהיא או כחלק מסלט, ברטבים, וכמובן מבושלת במאכלים פשוטים כמורכבים.

העגבנייה מכילה שפע של רכיבים תזונתיים:

מקור לויטמינים – ובמיוחד לויטמין C בעל תפקיד בהגנה החיסונית של הגוף וחיוני לרקמת החיבור (רקמה התומכת בכלי הדם, צינור העיכול, העור ועוד), ויטמין A החשוב לראייה תקינה במיוחד בלילה, קשור להתמיינות התאים ולמערכת הרבייה, וויטמין K המעורב בתהליכים של קרישת הדם ובתמיכה בעצמות השלד.

מקור למינרלים – כמו אשלגן, ההכרחי לפעילות מערכת השרירים ולהעברת מידע עצבי בגוף.

סיבים תזונתיים – המצויים בקליפת העגבנייה ומסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול.