מוצר מחיר כמות סה"כ
סכום ביניים 0.00
סה"כ 0.00

איך נעבור את ארוחת החג שבעים ומרוצים ולא מפוצצים

האביב, הפריחה והבגדים החדשים הם סממני החג המשמחים את כולנו. אך לחלקנו ליל הסדר עם הארוחה הגדולה וכל המטעמים הנהדרים נהפך למכשלה בשל החשש מהפרזה באכילה ומעלייה במשקל בתקופת החג. אז איך ניתן ליהנות מכל החגיגות והמטעמים בלי חששות ופחדים?

1.   אל תגיעו רעבים לארוחה – כשמגיעים רעבים לארוחת חג עשירה, קשה יותר לעשות בחירות חכמות ולצרוך כמויות נכונות. אִכלו מסודר במהלך היום וגם משהו קטן לפני הארוחה כדי לא להגיע רעבים.

2. תכננו בחוכמה את מגוון המנות להגשה – כשאנחנו מארחים, אנחנו נוטים להכין שפע של מנות: סוגים שונים של בשרים וסוגים שונים של תוספות, ועוד לא התחלנו לדבר על קינוחים. ומה קורה למוח שלנו לנוכח השפע הזה? הוא רוצה לטעום מהכול, ואנחנו מסיימים את הארוחה עם בטן "מפוצצת". נסו לצמצם את שפע הבשרים והתוספות, הַגישו מגוון מנות קלות, לדוגמה: סלטים, אנטיפסטי, ירקות מוקפצים וכדומה.

4. שלבו ירקות בתפריט – הירקות דלים בקלוריות ועשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. נסו לשדרג כל מנה עם ירקות. לדוגמה: קציצות ירק, תבשילי בשר/דגנים עם ירקות, פשטידות עם ירקות. כך תקבלו מנה עשירה יותר, בריאה יותר ורזה יותר.

5. השתמשו בשיטות בישול בריאות – לאופן הכנת המזון השפעה גדולה על ערכו התזונתי. העדיפו אפייה, אידוי והקפצה על פני טיגון בשמן עמוק. כמעט כל מנה שאפשר לטגן אפשר גם לאפות – התוצאה טעימה לא פחות, והרבה יותר בריאה ורזה.

6. אל תעמיסו על הצלחת – המגוון הרב גורם לנו לרצות לנסות הכול ובגדול. השתדלו לטעום כמויות קטנות מכל מנה, ורק אם תחושו ברעב מלאו שוב את הצלחת – ורק בכמויות קטנות. אחת השיטות למתקשים עם הכמויות היא להשתמש בצלחת קטנה יותר.

7.  שימו לב לקצב האכילה – חִתכו את האוכל לחתיכות קטנות ונסו להניח מדי פעם מידכם את הכף או את המזלג. לוקח למוח כ-20 דקות להרגיש את השׂובע, כך שאם אוכלים מהר, אוכלים יותר. מעֵבר לכך, אם אוכלים מהר מסיימים לפני כולם, ומאחר שעדיין יושבים ליד השולחן וכולם אוכלים, נוטים לקחת תוספות גם אם מרגישים שבעים.

8הַרבו בסיבים תזונתיים  – על מנת לשמור על יציאותסדירות, העדיפו מצה מחיטה מלאה, תבשילי קטניות (לאוכלי קטניות), ירקות ופירות עם קליפתם.

9הַרבו בשתייה – הקפידו על שתיית נוזלים מרובה (ללא סוכר, כמובן) שמסייעת לתחושת השובע ומסייעת בהסדרת פעילות מערכת העיכול.10. אל תוותרו על פעילות – הַרבו בהליכה, עלו במדרגות ולא במעלית, צאו עם המשפחה לטיולים רגליים.