המטבח הבריא שלי – שלושה כללים פשוטים לשדרוג בריאותי של מתכונים, מבלי לוותר על הטעם

כדי שתוכלו להתמיד באכילה בריאה לאורך זמן, חשוב שהאוכל יהיה לכם טעים ומהנה.

אין צורך לוותר על מתכונים אהובים – ניתן לשפר אותם על ידי מספר כלים פשוטים:

כלי ראשון: הפחתה – של סוכר, מלח ושומן

סוכר – כדי לתת טעם מתוק עם ערכים תזונתיים נוספים, ניתן לשלב פירות ורסקי פירות (למשל במאפים). בנוסף, ניתן לשלב תבלינים עם ארומות מתוקות, כגון: קינמון ווניל, וגם להשתמש בממתיק על בסיס פרי המונק.

נתרן (מלח) – כתחליף לרטבים מוכנים ואבקות מרק מוכנות, שהינם עתירי נתרן, השתמשו בירקות, עשבי תיבול ותבלינים.

רכיבים טבעיים מעשירי טעם:

ציר ירקות וירקות שורש – הקפידו להוסיף עגבניות הידועות כ"מקפיצות טעמים". 

ציר פטריות.

עשבי תיבול: פטרוזיליה, כוסברה, נענע, תימין, עירית, סלרי.

תבלינים טהורים כמו כורכום וכמון.

שומן – בתבשילים ומרקים ניתן לשים כמות קטנה. לטיגון קל ולאפייה ניתן להשתמש בתרסיס שמן לפיזור אחיד של כמות שמן קטנה. כמו כן, מנות שבאופן קלאסי מוכנות בטיגון ניתן להכין בתנור או במכשירי טיגון באוויר, עם כמות שמן מינימלית.

 

image

כלי שני: החלפה – החלפת רכיב או חומר גלם אחד באחר, בריא יותר

קמחים – להחליף קמח לבן בקמח מלא באופן מלא או חלקי. כמו כן, ניתן לשלב עם קמחים מזינים, כמו קמחי קטניות, קמח שקדים, קמח שיבולת שועל, וכדומה.

שמנים – להחליף שמן חמניות, סויה, חמאה וכדומה, בשמן זית או שמן קנולה בכבישה קרה. כמו כן, בעוגות בחושות ובעוגיות ניתן להחליף שמן בטחינה משומשום מלא, חמאת שקדים ואפילו רסק תפוחי עץ. 

 

כלי שלישי: הוספה – הוספת רכיבים בריאים ומזינים

דוגמאות:

ירקות – לכל ארוחה ניתן להוסיף ירקות לצד או בתוך המנה – טריים או מבושלים. למשל, ניתן לשלב ירקות בתבשילים אהובים; בקציצות, חביתות, לביבות ופשטידות; בממרחים ביתיים, למשל: ממרח חומוס בתוספת סלק או עשבי תיבול,  טחינה ירוקה עם עשבי תיבול; בתוך פירה ניתן לשלב ירקות כמו כרובית, גזר ודלורית מבושלים.

קטניות – קטניות ניתן לשלב בתבשילים, קציצות, מרקים, ממרחים וסלטים. ניתן להיעזר בקטניות משומרות, כמו של יכין לשימוש מהיר במינימום הכנה. כמו כן, ניתן להשתמש בקמחי קטניות כתוספת לקציצות וחביתות.

 

decoration

איכות ומצוינות

בכל מוצרי יכין הושקעו משאבים ומאמצים רבים ונעשה שימוש בטכנולוגיות חדישות, על מנת להציבם ברף האיכות הגבוה ביותר בשוק העולמי. איכות המוצרים והשירות ללקוחותינו הם אלה שמנחים את דרכנו, ומתוך תפיסה זו אנו מחויבים לפעול למען שיפור מתמיד באיכות ובשירות.

image יותר בריא
image יותר טרי
image יותר טעים

מחפשים מתכונים מהירים ומזינים? רוצים טיפים מנצחים לבישול? אוהבים להתעדכן ראשונים במוצרים חדשים?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות!