עשרה צעדים קטנים ומעשיים לשינוי בריא במשפחה – לתלות על המקרר וליישם!

אורח חיים בריא, שכולל אכילה נבונה ופעילות גופנית – אפשר לבנות במשפחה כבר מגיל צעיר. להלן 10 צעדים קטנים ומעשיים לשינוי בריא במשפחה, מתוך בחירה והבנה ולא בכפייה:

 

  1. תנו דוגמה אישית – צעד קטן לשינוי גדול

הילדים מחקים את ההורים, והורים שמנהלים אורח חיים בריא ופעיל מהווים מודל לחיקוי. לכן, את העצות לתזונה נבונה ולפעילות גופנית כדאי שתיישמו קודם כל על עצמכם. אמצו בכל פעם שינוי או הרגל אחד.

 

  1. הכינו יחד את הארוחה

הכנת ארוחה יכולה להיות פעילות משותפת עם הילדים ובילוי זמן איכות נפלא. כשהילדים הם שותפים פעילים בחוויית הכנת האוכל, התהליך מאפשר דיון פתוח והתייעצות הדדית לגבי בחירת החומרים ואופן הכנתם. כך רוכשים הילדים מודעות גדולה יותר לערך התזונתי של המזון ולמקורותיו.

למתכונים מהירים, בריאים וקלי הכנה 

 

  1. הקפידו על ארוחה משפחתית משותפת

השתדלו לאכול כל יום לפחות ארוחה אחת משותפת לכל המשפחה, סביב השולחן. ארוחה משפחתית משרה אווירה נינוחה ונעימה ומהווה גם הזדמנות נפלאה לנהל שיחה על מזונות טעימים, בריאים ומזינים. מחקרים מלמדים כי ארוחה משותפת מקדמת אכילה בריאה במשפחה.

 

 

  1. הרבו באכילת פירות וירקות 

ירקות צריכים להיות מחצית מכל ארוחה שלכם – ירקות טריים, מבושלים ומשומרים* בכל צורה, בכל דרך, בכל ארוחה. שלבו ירקות בכריך לבית הספר, כנשנוש אחר הצהריים, בתבשיל בארוחת הצהריים, במרק, בשייק ובסלט. לקטגורית ירקות

 

  1. עִברו בהדרגה לאכילה של דגנים מלאים 

דגנים מלאים עשירים בסיבים תזונתיים. חִשפו את הילדים לשלל מוצרים העשויים מדגנים מלאים, למשל: לחמים ומאפים, פסטה ודגני בוקר – עד שימצאו את המועדפים עליהם.

 

  1. הוסיפו קטניות לתפריט היומי

קטניות הן הסוּפֶּרפוּד האמיתי – מקור לחלבון מן הצומח ולשלל ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. שלבו קטניות בתבשילים ובממרחים: עדשים בכל הצבעים, גרגירי חומוס בכל הגדלים, אפונה, שעועית לבנה, שעועית לימה, מש או תורמוס. קטניות מגיעות במגוון צורות: בקופסאות שימורים* – מבושלות ומוכנות כבר לאכילה, קפואות או טריות ודורשות הכנה מקדימה. לקטגורית הקטניות

 

  1. שלבו בתפריט ממרחים בריאים 

ממרחים בריאים ומהירי הכנה שקל ופשוט להכין בבית: ממרח חומוס מגרעיני חומוס מיוחדים המיועדים להכנת ממרח ללא חומרים משמרים*, ממרח טחינה מטחינה גולמית מלאה, ממרח גבינה לבנה וזיתים, ממרח עדשים כתומות, ועוד.

 

  1. שימו לב לצורת ההגשה

טעם המזון חשוב מאוד, אבל יש לדעת שאנחנו "אוכלים" גם עם העיניים. לצבע של האוכל, לאופן החיתוך, ולצורת ההגשה ישנה השפעה גדולה על הבחירות שלכם ושל הילדים שלכם. מזונות בריאים דוגמת ירקות, פירות וקטניות, המוגשים באופן מזמין – יתקבלו ברצון רב מהרגיל בקרב ילדים ומבוגרים כאחד.

 

  1. עיסקו בפעילות ספורטיבית

השתדלו לעסוק בפעילות גופנית מדי יום, ביחד או לחוד – בבית הספר, בגינה הציבורית ובחוגים. פעילות ספורטיבית של כל המשפחה יחד היא מומלצת במיוחד.

 

  1. הפחיתו שעות מסך וטלוויזיה

זִכרו שגם טלפונים ניידים הם מסכים. הכריזו על שעות משותפות ללא מסכים.

 

*הידעתם?

מוצרי יכין אינם מכילים חומרים משמרים! תהליך הייצור, הטיפול התרמי והאריזה – הם המגינים על המוצרים מפני קלקול לאורך חיי המדף שלהם.

decoration

איכות ומצוינות

בכל מוצרי יכין הושקעו משאבים ומאמצים רבים ונעשה שימוש בטכנולוגיות חדישות, על מנת להציבם ברף האיכות הגבוה ביותר בשוק העולמי. איכות המוצרים והשירות ללקוחותינו הם אלה שמנחים את דרכנו, ומתוך תפיסה זו אנו מחויבים לפעול למען שיפור מתמיד באיכות ובשירות.

image יותר בריא
image יותר טרי
image יותר טעים

מחפשים מתכונים מהירים ומזינים? רוצים טיפים מנצחים לבישול? אוהבים להתעדכן ראשונים במוצרים חדשים?

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות!